tisdag 1 juli 2008

Första juli

Den första dagen på andra halvan av året. Ett helt halvt år har gått sen nyårsafton. Jag vet att jag har försökt mig på att 'förnya' nyårslöftena någon annan gång, kanske förra året, när ett halvår hade gått.

Jag tror inte det gick så bra, på samma sätt som mina nyårslöften sällan går så bra.

Så jag ska inte lova så mycket nu. Jag ska bara börja ett nytt liv. Eller nåt sånt...

Jag har i och för sig gått ner fem eller sex kilo sen i julas, men det är inte direkt något jag ansträngt mig med, kanske om jag tar tag i det ordentligt nu att jag kan gå ner fem kilo till och känna mig tillfreds med min vikt för en gångs skull...

Men framförallt ska jag börja skriva på min bok på allvar. Av olika anledningar känns det som att jag inte har något annat val just nu.

Jag tänker skriva mer i bloggen också, varje dag eller mer. Korta saker, som jag tänker ibland att jag ska göra men aldrig gör. Anledningen till att jag aldrig gör det är ju att jag väntar på att folk ska hinna skriva kommentarer först. För om jag skriver en sak till efter så läser de inte det jag skrev innan... Och jag vill ju så väldigt gärna bli läst.

Sen har jag förstått i och för sig att det faktiskt finns de som läser min blogg men inget skriver. Jag tycker det är synd, för jag har ju ingen aning om hur många läsare jag faktiskt har på det viset.

Kan vi inte göra så att alla som läser det här skriver en kommentar, gärna anonym om ni inte vill erkänna inför världen att ni läser min blogg... (skojar bara) men det vore kul att få någon liten bild av hur många det kan vara?

Nu ska jag skriva lite på min bok. Faktiskt. Eller i alla fall dra upp lite riktlinjer!

Jag skriver mer i morgon. Om lite allt möjligt. Och kanske om något omöjligt?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej och välkommen tebax! Låter som en bra idé att äntligen skria på boken. Ser fram emot att läsa den!

Kram! =)

Anonym sa...

Jag läser :)

Anonym sa...

Jag läser då och då.

kerstin

Anonym sa...

Jag har läst!

Gunilla sa...

Har du ingen räknare? Det skulle du ha!

Anonym sa...

Jag har läst lite jag med, av en händelse, om sökning på Göken hamnade jag här.

Kunde inte låta bli att lysna på musiken du lagt in.