lördag 4 oktober 2008

En ny... eller ja, inte ny, en gammal... bil...

Vi insåg redan i våras, eller någon gång, eller har alltid vetat, att när vi bor som vi gör kommer vi förr eller senare behöva en bil till.

Mikael har ju sin Chrysler cab, men den kör man ju helst inte med på vintern... Egentligen var den ju bara menat att ha som 'leksak' inte köra fram och tillbaka till jobbet med, men många gånger har det fått bli så nu i höst sen jag började jobba.

Vi borde börjat leta bil för länge sen för vi tänkte ställt av chryslern sista september, men eftersom vi kom igång sent hade vi inte fått tag i någon bil det datumet.

Jag hade vissa krav... En Volvo, en billig, drag, vinterdäck, skaplig, helst kombi, och absolut inte röd...

Tre dagar in i oktober hann vi. Så snöpligt. Röd är den inte, fast inredningen är det tyvärr... Hoppas jag vänjer mig för det är en rent läskig färg... Men den var inte farligt dyr. Och den ser skaplig ut.


Jag har en liten vana (eller ovana) att hitta på ord eller meningar av registreringsskyltens bokstäver. Min första bil, vilken jag fortfarande äger, en ljusblå amazon har reg. nr. EBA, den kallas självklart för Ebba.

Den här bilen har bokstäverna NBW, vad blir det av det? Några förslag?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Drar inte den hemskt mycket bensin?

NBW står ju för
Natural Behind Wheel
eller
Trissen eller tretalet är kanske bäst och enklast att säga.
:)

Anonym sa...

Morrn morrn! Längesen sist. NBW...hm är det en sån som är "Nästan B m W" eller är det kanske "Nisse Brum Wagon"...haha...ja leka med ord är roligt. Ska själv hjälpa en vän idag att sätta ut annons på sin bil, det ska fotas och fixas lite.
Ha en fin lördag!!
Muumintrollan

Anonym sa...

Hejsan!

Saknar dina inlägg... kollar ofta om nåt nytt ploppat upp! Hoppas allt är bra med dig!

Kram
Lena

Anonym sa...

Hur är läget?
Saknar dig!

Anonym sa...

Smyger förbi för att önska en trevlig första advent! Inte för att jag firar men jag vet ju att du gör det...lite allafall. =)
Ha det gott!
Muumintrollan