tisdag 13 januari 2009

Den första dagen i resten av mitt liv...

Nu börjar mitt nya år!

Det är liksom ingen ide att börja innan alla helgdagar, fester, kom-hit-till-oss-och-ät-kakor etc.

Nu ska jag bli smal, jag har en hel del att ta av, det har ju en förmåga att bli mer för varje gång jag bestämmer mig för att nu...

Först tänkte jag mig en rejäl uppdatering, typ, allt det här har hänt sedan sist. Men det är så mycket och en del är alldeles för jobbigt, annat alldeles för roligt, bådadera skulle bara rendera en himla massa skrivande som ingen skulle orka läsa och jag inte orka skriva.

Det som eventuellt är intressant får väl dyka upp längs vägen.

För nu (banne mig) tänker jag börja blogga igen!

Fast inte så pretentiöst.

En anledning till att jag så ofta snubblar i bloggandet är mitt krav att hälsa på alla bloggkompisar. Jag ska vara hård nu, de som inget skriver i min blogg skriver jag inget i deras bloggar. Jag kanske läser dem, av och till, men inser inte varför jag ska vara 'snäll' och alltid ge och ge och aldrig få något tillbaka, är jag inte intressant att läsa så säg det (med tydlig adress till de till höger här så jag vet det)

Ett annat är att jag så gärna vill lägga in de foton jag tar, men som alltid blir liggande i kameran eller bärbara datorn. Jag tänker släppa det, kommer det foton så kommer de i klump, ni får väl bläddra tillbaka om ni inte fattar vad det handlar om...

I dag blåser det! Fast det är varmt (relativt tänkt) ute. Isgatan som sträckte sig i en glittrande båge mellan kontoret och huset, där samtliga familjemedlemmar (för att inte tala om hönorna) vid ett flertal tillfällen gjort fina saltomortaler är nu borta. Ersatt av gegg visserligen...

Jag tackar Gud att det var först EFTER helgen som plusgraderna kom. Vi hade stalljouren i helgen, och hellre snubblar jag fram på de stelfrusna knagglorna i de söndertrampade hagarna än jag sjunker tjugo centimeter ner i sörjan som är en blandning av lera och hästskit... (det är inte mina hästar och jag hade aldrig velat hålla häst på det viset)

Jag var på biblioteket i dag och lånade böcker jag behöver för jobbet jag börjar nu!!! Spännande spännande. Fast pinsamt...

För att göra er nyfikna kan jag räkna upp några av titlarna... "Missbrukarnas barn, på daghem och fritidshem", "Barn i familjer med misssbruksproblem", "Inte väcka monstret, ungdomar skriver om alkohol", "Att möta barn i behov av särskilt stöd", "Att förstå de tolv stegen", "Skål och tack". "Snälla mamma, sluta dricka" och "Varför blir en del missbrukare" (samt Drömmen om en häst, fast den lånade jag till sonen).

Och nej, jag har inga missbruksproblem, men det kändes som att det var det alla trodde när jag hivade upp högen på utlåningsdisken... Till råga på eländet hade jag vindpinat rufsigt hår och en tröja som var kortare än t-shirten under (om det nu kan tyckas vara ovårdat och alkislikt?)

Nu ska jag försöka hinna läsa några andra bloggar. Eller om jag tar det lugnt och gör det i morgon. Dags att sova kanske...

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Ha ha...det måste varit en syn o se dig på bibblan.
Kul att du är tillbaka i bloggvärlden.

Jodå, mina namnsmycken går att beställa. Staven kostar 59 kr,inkl. max fyra namn eller ord men är inte i äkta silver. Bara att gå in i webbutiken om du vill beställa.

http://shopbyen.dk/mamidesign/


Kram

Anonym sa...

Hej och välkommen tillbaka!! Du är efterlängtad! =D

Men vänta lite nu... är det inte jag som ska jobba med det du verkar ha fått jobb som!? ;) Kan bara gratulera! Är det som jag tror kommer du att kunna tillföra så mycket!=)

Jag är nyfiken på hur det ligger till - fasligt nyfiken!

Kram på dig!

Anonym sa...

Nähääää är inte du en "alkismorsa" bara för att du lånar böcker i ämnet??? Ja jisses vad folk kan dra snabba slutsatser om andra...suck. Kanske tror de att jag är ett Mumintroll när jag lånar muminböcker...hehe....man vet ju inte...fniss...jag kan då sannerligen likna ett..."fet o blek"...haha.
//f.d "Muumintrollan"