tisdag 22 januari 2008

Och på den sjätte dagen...

... fick hon äntligen tummen ur och skrev i sin blogg igen, trots att hon sa att hon skulle skriva varje dag...

Och inte blir det mer än så här heller eftersom jag ligger i startgroparna och ska åka nu. Hem till mamma och pappa för att våldgästa igen... Ingen Bronett i dag, men till stan ska vi... Ingen hönsmat den här gången, men väl en himla massa hästgrejer... Grimma, grimskaft, ryktborstar och grejer...

Så kan ni få suga på varför tills i kväll. Fast nej, vi har inte köpt någon häst än, vi har ju inget stall än!

Jag återkommer ikväll och då får jag inte sitta så länge som jag gjorde i går kväll, tills det slutligen blir för sent och jag blir för seeeg för att få i hop något!

En rolig historia får ni så länge:

En matematiker, en revisor och en ekonom söker samma jobb.
Untervjuaren frågar matematikern om han vet vad två plus två är lika med.
- Enkelt, svarar matematikern, fyra.
- Exakt fyra? frågar intervjuaren.
- Ja, exakt fyra, framhärdar matematikern.
Så kommer turen till revisorn, som får samma fråga.
- I medeltal fyra, svarar han, plus minus tio priocent, men i medeltal fyra.
När ekonomen till slut får frågan vad två plus två blir reser sig denna, går fram till fönstret, drar ner persiennerna, låser dörren, skjuter fram stolen tätt intill intervjuaren och säger med dämpad röst:
- Vad vill du att det ska bli?

Historien förtäljer inte vem som fick jobbet. Vem hade ni gett det till?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Den historien var alldeles för sann för att vara riktigt rolig. Mer roligt är det att du skriver då och då igen. Mycket roligare.

Anonym sa...

hello.

Jadu med charm kan man komma långt.
Ska med spänning vänta på vad ni ska ha alla hästprylar till:-))
Ha en bra dag

Anonym sa...

He!
Vem som ska få jobbet beror nog på vad jobbet består i.
Och bilderna hos mig är tagna på en gård som heter Folökna, i Sörmland, ganska nära Järna. Så fint har jag det inte hemma.
Det där med grimman kan jag nog inte gissa ...men den som lever får se ;-)Ha en god helg!

Åsa Häll sa...

Att blogga ska vara för att det är kul eller för att man känner behov av det. så ha inte dåligt samvete för att du inte skriver varje dag, det är ju inget jobb! :)

Anonym sa...

Jäklar vad fel det blir ibland - räknar och regnar- att det är så lätt att halka fel på tangenterna.