onsdag 4 februari 2009

Karaktär!

Ännu ett ord som jag vet hur man stavar till men för övrigt inte vet så mycket om. Det har inte gått så bra med disciplinen som jag hade hoppats på (kanske kräver jag som vanligt för snabba resultat av mig själv, men jag har lite bråttom Jag har en tidsplan!) så jag kanske skulle fundera på det där med karaktären istället.

Tänk om det hade varit så bra så att det fanns piller man kunde äta för att karaktär och disciplin skulle fungera! De skulle kunna säljas i hälsokostaffärer, heta något i stil med Karaktin eller Discipan och vara utvunna från extrakt av vildhallon som växt i Skottland eller hasselnötter från Medelpad eller något sådant.

Någon läkare vid namn Xerxes Vlodopastoskov eller något sådant (iförd vit rock, glasögon och stetoskop) från DCHPPV-institutet i Genéve skulle kunna skriva artiklar som såg seriösa ut om hur de isolerat det verksamma ämnet i hallonen, dessa skulle hamna i reklamen som givetvis skulle dimpa ner i våra postlådor.

Där skulle även finnas en eller två intervjuer med 'vanliga' människor. T ex Sonja Fegemyr från Dals-Långed, som hade sååå dålig karaktär så hon åt och drack allt som kom i hennes väg, godis, chips, vin, sprit, katternas mat, vattnet i vattenpölar och gräset i trädgården, hon testade allt från akupunktur och yoga till hypnos och antidepressiva, tills en väninna tipsade henne om Karaktin och bara på en vecka kunde hon säga nej till allting med ett leende på läpparna. Och hon är sååå lycklig och tänker aldrig ens våga sig på att sluta äta sina piller.

Och en rabattkupong så klart, där man kan få köpa hundra tabletter som ska räcka femtio dagar för BARA 299:- istället för 349:- och på köpet får man en plastask att förvara sina piller i...

Har jag läst för mycket hälsokostaffärsreklam säger ni? Neeeej, varför tror ni det?!

Säger jag och tar ännu en halstablett trots att jag inte har ont i halsen, men för att det nästan smakar som godis...

4 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHA!!! Jag skrattar lika gott "som förr i tiden" åt dina roliga inlägg och hur du lusläser reklamen...har du inte slutat med det ännu? fniss....det är nog lite Aspberger över dig ändå...hihi.
Det som är ännu roligare är att JAG av alla människor gått på reklamen om Fortodol på hälsokost. Det ska ju vara sååå bra mot migrän o fibromyalgi o massa annat...har ätit det ett par veckor eller tre nu och det enda som är liiiite bättre är rörelseförmågan i mina knän. Alltid något! =) Men inte känns det som jag tänker skaffa en ny burk när denna är slut...inte nu. Får se när de 40 pillrena...långa gula maskar...hehe...är slut. Men tycker de borde gett resultat redan.
Gonatt o sov gott från en snorfia med grym hosta. FLUNSAN!!! urk...

Gunilla sa...

Garvar...jag är en "vanlig" människa. Men, jag brukar låta bli katternas mat:) Än så länge

Ja....kom på kurs!!!

Trevlig helg Eva

Anonym sa...

Hej,

återigen länge sedan jag var här. Har helt kommit av mig med bloggandet, och i samma veva kommit av mig med bloggläsandet också. Inte för att det inte är läsvärt - mer för att jag inte vill sitta vid datorn mer än jag måste på kvällarna, och börjar man läsa är det lätt att fastna... fast det vore väl smartare att gå in oftare så skulle det inte vara lika mycket att läsa varje gång...

Arbete?

Karaktärs- och disciplinpiller skulle jag också vilja ha... :-)

Anonym sa...

Förresten. Jag var duktig och åt knappt en godisbit eller fikabröd under hela min Kambodjasemester. Ville inte ens ha, och kände mig mycket nöjd. Tror du jag höll mig till det då jag kom hem igen? Icke. Förstås.
På tal om karaktär... och arbetskamraternas dåliga inflytande kanske. :-)