söndag 5 augusti 2007

Brädor... fortsättning...

Min andra arbetsdag på ridskolan, i torsdags, fortsatte faktiskt i brädornas tecken. Skulle man kunna säga. Jag målade bräder...

Eller bräder och bräder... de var hopspikade, de kallar det för dressyrhinder, men jag vet inte om det heter så egentligen. De brukar använda sådana vid dressyrtävlingar, för att dela in ridhuset eller ridbanan så att det blir reglementsenlig storlek för tävlingen. Eller något sådant. Jag vet inte riktigt. Se ovan, något liknande var det...

De var i behov av målning i alla fall, så mycket var klart. Och en rejäl rengöring, för de var fulla med jord, gammalt gräs etc. Så jag hann bara rengöra och måla fyra stycken. Jag får se på tisdag när jag ska dit igen om jag får fortsätta måla eller om det blir något annat. Men jag målar gärna i och för sig.

Det vore roligt att åtminstone få se en häst någon gång i alla fall... På tisdag börjar ridskolan igen och jag som inte suttit på en häst sen i våras. En uteritt på Carro var det den gången! (i bakgrunden nya ridhuset, det är numera rödfärgat, dock inte utav mig...)

Eller jo, jag både såg på och höll i en häst i torsdags. Rätt ska vara rätt. Jag tog med ponnyn Rubin tillbaka till hagen efter att hovslagaren varit där och verkat hans hovar. Han var lite ömfotad stackaren och ville gå saaaakta saaaakta på gräset vid vägkanten.

Hemma målar jag också. Såklart. Toadörren är färdigskrapad och färdigspacklad, ska grundas i morgon. Postlådan är äntligen färdig för målning och herr grävlings dörr är färdigmålad (ask no more...)

4 kommentarer:

Rolf sa...

Oj vad du jobbar och står i.
Jag skall fixa ett plasttak till uteplatsen på landet och då slutar det att regna. Är det otur?

Anonym sa...

"Jag ska måla hela världen, lilla mamma"...eller hur det nu var...skönt att inte hästarna behöver målas i alla fall. Förra året målade jag fönster hela semestern men den här sommaren gör jag inget sånt. Skönt som omväxling. Fast det är ju alltid roligt när det är färdigt att det blir snyggt! Risken är att man blir helt färdig själv och inte särskilt snygg på grund av det, möjligtvis prickig av färgstänk.
Ha det !

Åsa Häll sa...

Visst är det kul att måla! Och ett tacksamt arbete då man ser resultatet nästan genast. Jag har dock så mycket att måla framöver så jag kommer garanterat att få nog. Fint ska det bli!

Anonym sa...

Måla dörrar o brevlådor med dig skulle inte vara så fel...men närma mig en häst....NOPE!!!

=)