onsdag 11 april 2007

Att göra i dag…

Jag brukar göra en att-göra-lista och pricka av den, men det går lite si och så med den. Jag kom på när jag var på Muumins sida att jag kanske skulle lägga ut den på bloggen så kunde ni piska mig om jag inte gör det jag ska göra.

Fast det kan ju gå lika illa som med nyårslöftena, jag kikade lite med skräckblandad förfäran i går och insåg att jag brutit så gott som allihop…

Innan den här dagen är slut ska jag alltså…

- stryka klart, jag har hållt på hela dagen känns det som men har mycket kvar än
- skriva blogg om påsk etc, ligger äckligt långt efter
- läsa och kommentera alla andras bloggar
- fota trädgården (nog för sent nu, får göra i morgon, att ha till försäljningen sen)
- brodera och fotografera vantarna, mina torgvantar för kalla datorkvällar
- bädda sängen och snabbstäda
- vattna blommorna
- föreslå familjen ett familjeråd… kom på att det kunde vara en bra ide…
- tvätta klart och hänga upp tvätten
- färga håret, skulle gjorts för en månad sen eller så
- få iväg köpesannons om dörr till garderoben vi ska bygga i sovrumsväggen, det finns snedutrymme under taket till ingen nytta innanför väggen, det ska bli garderob och ha en gammal men liten spegeldörr, och få tag i en sån…
- beställa födelsedagspresent till Johannes på Panduro
- sortera min alltmöjligtväska, min trogna följeslagare på mina resor, förra året var det en ’glassväska, färgerna gick i GBs färger, i år är det en brun juteväska med paljetter, full med böcker, papper, pennor, reklam, handarbeten, bokklubbstidningar, kataloger, allt möjligt som sagt… måste röja i den…

Det var nog allt… Bäst att sätta igång….

8 kommentarer:

Anonym sa...

Och hur mycket har du hunnit med nu då? :-) Låter optimistiskt att hinna allt det där. Själv vore jag hyfsat nöjd med en liten del av det...

Jag överväger förresten en bloggflytt. Ilsknade till ordentligt igår då inget funkade på Spaces, och det slutade med att jag fixade en blogg på annat håll istället. Får se om det blir en riktig flytt nu då, eller vad som händer...

Anonym sa...

Hello.
Låter som en helt vanlig dag...suck...alla dessa måsten som bara tar emot.Men vad göra?
Själv är jag ganska nöjd just nu, struntar helt i hemmest arbete och bara ägnar mig åt ute....måste ju få färdigt altanen...nu är det bara räcken som ska upp och golvet ska skruvas och oljas...oljan fixar Linus i eftermiddag...skaft på rollern sen är det bara att köra.
Slit nu inte ihjäl dig,ska försöka att hålla igen jag med.
Kram//Anita

Anonym sa...

Bara jag igen...
Klart jag är stolt över henne, hon gör alltid sitt bästa och det får man vara nöjd med...jag kräver inte något av mina barn, de får bli gatsopare eller hjärkriurger, att göra det man kan är gott nog.
Jag har ju april månad på mig med däcken även om polisen knorrar lite så säger lagen att du får köra dubbat 1 okt- 30 april...den mannen blir jag så trött på. Vi får hoppas att han har lämnat nyckeln till hänglåset kvar hemma för då kan jag be Josses kompis pappa att öppna åt mig..har känt honom sen barnen gick på lekis så det ska nog inte vara några problem.
Och så som avslutning.....ALTANEN ÄR FÄRDIG...och jag med.

Kram

Anonym sa...

Jag känner ingen annan som stryker så mycket och så ofta. Det säger kanske mer om mig än om någon annan.

Och en onyttig sallad är en sallad med DDT och sånt.

annalena brych sa...

Jag älskar Malvor, är det svårt att så såna i krukor.

Ta det lugnt idag ifall du tror på skrock, det är fredag den 13.
Kram på dig nu och ha en riktigt skön helg.

annalena brych sa...

Jag har varit på hälsokurs idag och förhoppningsvis har något gått in. Så nu ska jag också ta tag i mitt liv. Jag behöver inte gå ner i vikt, men behöver fördela om fettet lite.
Ha det gott och njut av vädret.
En stor kram i från mig.

Sara sa...

Jag orkar inte ens skriva en att göra lista,... säger inte det ganska mycket om mig just nu då?? har haft ännu en dust med dom hemska f-kassan så det är inte mycket man vill nu....

Anonym sa...

Hoppsan sa...listvarning...hehe. Jag höll på med listor nåt så helt galet en tid, nu gör jag det inte lika ofta. Fick rådet att inte göra för långa listor för att inte bli besviken o se ner på mig själv när jag sen inte klarat allt. Bättre med korta och vara nöjd att man hunnit och sen kunna göra en ny lista igen...
Sen fick jag rådet att inte skriva för noggranna listor. Som när jag "tänker" att det ska stå "städa hemma" på listan - då ska det stå just STÄDA o inget mer. Inte som jag....damma dammsuga skura vattna blommor...bla bla bla. DÅ blir det långt och mycket och tungt och inte allt gjort menade kuratorn på. Men jag gjorde det för mitt usla minne ju!!!! försvarar man då. Men NOPE det ska man inte heller....för det man inte minns o inte ser av just städandet - ja det var ju då ändå bra för det var nog rent. Hm .....
Listor är ändå bra har jag listat ut.....hehe.
KOM HEM sa jag ju....