söndag 22 april 2007

Och det vart kväll och det vart morgon igen...

Jag hade 3G med mig i går kväll. hela 3,6 Mbit, men jag var för trött... Och i dag har jag bara 53,6 kbit men det får väl gå ändå.

Jag sov som en gris hela natten, trots att jag inte gjorde mycket nytta i går, Richard och jag cyklade bara en och en halv mil, det räckte till faktiskt, sammanlagt blev det knappt tre mil i går, hur jag ska kunna cykla fem och en halv mil eller vad det nu är nästa helg är mer än jag förstår...

Eller hur jag ska orka med något annat heller för den delen. Jag känner mig så trött så det finns inte ord för det. Jag får ta det med Bronett på tisdag.

Jag måste vila mig (mentalt iaf) så jag orkar med ridningen på tisdagen också. Jag hade Carro förra veckan, en väldigt speciell häst med jättehovskägg och skägg under hakan, jättelång vågig man men i övrigt slät och fin som siden, mörkbrun och väldigt kraftfull på något sätt. Jag är inte hundra på vad det kan vara för ras. Men lite lat är hon trots den utstrålningen, så man får jobba hårt. Vi övade bland annat nersutten trav utan stigbyglar och det gick faktiskt jättebra, så jag har nog övat upp någon slags balans någonstans i alla fall...

I dag tar vi det lite lugnare allihop, kanske ska vi åka och titta på en spegeldörr. Vi satte ju in en köpesannons på blocket och har fått några svar men de förra var för dyra och för långt bort, man åker inte till Bromma och köper en gammal dörr för tvåtusen... men den här lät bra.

Det är mulet och kallt. Usch. Jag hoppas det blir bättre väder nästa helg. Det är klart att det går att cykla i regn och motvind, jag har gjort det förr, men det är inte roligt alls. Och i år känner jag mig tröttare än jag har gjort någon gång förut.

Om någon eventuellt varit nyfiken på om jag fått något gjort av allt det jag skulle göra men aldrig hann så har jag betat av några av sakerna på listan faktiskt.

Jag har inte strykt klart... Förra helgen var det bara två gardiner kvar, nu är den högen förstärkt med en hel del kläder...

Jag har inte skrivit de bloggar jag sa att jag skulle skriva än... om mäklaren och om påsken, nu är det ju mer än två veckor sen, men jag ska försöka ta det i veckan. Mäklaren i alla fall, påsken börjar kännas mindre intressant, den var ju bara...

Jag är ikapp med era bloggar, eller ja, jag var det häromdagen i alla fall.

Jag har faktiskt broderat mina fina torgvantar, det var tur jag hade dem här i går när vi cyklade, för det fanns bara ett par vantar i hela huset och vi var ju två som skulle cykla, men ihh vad jag frös om fingertopparna. Men de blev fina och jag blev nöjd med dem.


Vi har haft familjeråd, förra helgen, och ska ha fler för det kändes att det faktiskt behövdes diskutera igenom saker, inte för att vi kom fram till några direkta beslut eller ens någon slags konsensus, men vi pratade i alla fall och det kändes viktigt.

Jag har klippt håret, det stod inte med på min lista, jag gjorde det i måndags och det blev så bra! Hon tog en hel del för det var tunt och slitet och tyngde liksom håret, trots sin tunnhet, så nu när håret är kortare ser det mycket mer ut på något sätt, och lockigare och friskare, jag ser nästan bra ut...

Men GAAAAHHH jag har alldeles glömt beställa på Panduro och Johannes som fyller om en vecka, shit shit shit, han får väl få grejerna i efterskott då, måste göra i morgon, remind me!!!

Jag sorterade min väska på kvällen efter förra bloggen jätteordentligt och fick lite struktur på sakerna, men nu är det katten dags att ta itu med den IGEN, jag fattar inte hur jag bär mig åt, jag kör ner allt jag inte vet vad jag ska göra av där, istället för att det ska ligga på köksbordet som det gjorde förr. Så det krävs täta rensningar, jag får ta och sätta mig med den sen IGEN.

Ni är så snälla och säger åt mig att jag inte behöver slita så och göra så mycket och vara så duktig, men i själva verket är det så att jag är så lat, jag bara säger att jag ska göra en massa saker...

Så är det. Nu ska jag laga till en brunch, vi var inte hungriga när vi gick upp för några timmar sen. Nu är vi det. Det blir äggröra, korv, bacon, te, rostat bröd och juice, säkert inte nyttigt men jättegott!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, om deu skrev allt det där INNAN lunch, så undrar jag om det inte blir middag nu istället för brunch. ;-)
Vantarna vart väldans fina, tycker jag.
Ridandet avundas jag dig. Försökte själv för många år sen, inbillade mig att jag var "född på en hästrygg", fast det var jag inte visade det sig.
Gav upp.
så kan det gå

Anonym sa...

Vantarna är riktiga konstverk.

Monica sa...

Gillade dina vantar ... torgvantar är som "nästan vår" ... men med tanke på den skiftande väderleken får de kanske användas länge till ...

Sara sa...

Du har din väska och jag min urna i hallen. På vår hall byrå står en stor urna som prydnad, i den har jag en ovana att pressa ner det mesta som jag hittar i fickor, på bänkar och i lådor.... där kan allt från passen till gamla kvitton från ica ligga, nån vante och en mössa är heller ingen ovanlighet att man hittar där... det är nog kanske fler än vi som har sådana där avlastnings ställen som man behöver röja med jämna mellan rum, eller när dom inte får plats med mer saker i alla fall, då vet man att det är hög tid!

Anonym sa...

Vantarna gillade jag verkligen!

Det där med väskan känns bekant på något sätt. Ibland tror jag att kaos och oreda liksom alstrar sig själv, ungefär som man förr trodde att liv uppstod spontant i sopor, gammal mat, m.m.
Ja, bara en teori.. :-)
Men visst skulle det förklara varför det alltid blir kaos på en gång. :-)

Anonym sa...

Torgvantar! Fina! Stickar du dem själv också??? De ser ju perfekta ut. Cykla fem mil???? Du är då helt galen min vän....kan du inte bara ta ett par mil...fniss...sa hon som inte pumpat sina däck för sommaren ännu. Jag skaaaaa....
Kramis

Anonym sa...

Frukosten låter jättegott. Det är ju på morgonen man ska äta.
Och det skulle stå ramslökstoppad i menyn. Tur att de var bättre på att laga mat än att skriva rätt.

Anonym sa...

Hej vännen.

Hmmm...sorry kommer inte riktig ihåg början på bloggen...har en fruktansvärd värk och knaprar piller så minnet är +-0.
Torgvantarna kommer jag ihåg,snyga som tusan...mina ser inte alls ut så där...Kan förstå att du fryser om topparna för oj vad kyligt det varit nu ett tag, håller tummarna för att värmen kommer tillbaka.
Sen är det faslig skönt att höra att man inte är ensam om att bara säga en massa, latheten bor nog i mig med. Men visst låter det bra på morgonen med att säga...idag ska jag göra detta och detta...fniss...
Nu ska jag måla en jätte turles åt Linus...om jag kan dvs.

Ha det gott.

Kram//Anita

Anonym sa...

Jag tror att det du menar med lat, är vad jag menar med jätte-energisk. Ja, vi är ju olika, vi människor, som tur är, kanske...annars skulle det inte hända nånting. Om alla var som jag,vill säga.
Fina vantar !