onsdag 14 februari 2007

Valentine’s Day

Today, the day of Valentine
With air as clear as golden wine...

I wish to tell you I thee love
In all the ways that I can show

And bring a gift for you my honey
But I aint got that much of money

If in my pockets I had gold
I’d bought you all that could be sold

Roses, hundreds and hundred more
It’s a pity that I am that poor

Choclat hearts and lots of sweet
Yummy things for you to eat

Or take you out to eat and drink
And toast in champagne that is pink

I want to give you all those things
And all the love songs singer sings

There’s nothing else that I can do
I’ve only got one thing for you

Today, the day of Valentine
I tell you that my heart is thine

Eva Ekberg Bertilsson


Denna blogg tillägnar jag främst min käre make, men även mina goda bloggvänner. Detta är faktiskt något som JAG har skrivit själv, det hörs kanske, det är lite julklappsrim över det...

Men det är ärligt menat...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en riktigt fin dag idag, på alla hjärtans dag! Vilken underbar dikt du skrivit!!! Hur bär du dig åt?
Kram från Myran

Anonym sa...

Ajdå här sitter den stora poetiskan!! Jag som alltid undrat var hon finns...hehe. Vacker dikt!!! Kan man säga att en dikt kan vara stilig och elegant? Isåfall är mitt betyg så. Hoppas du har en fin dag på det vis du önskar!!!
Hjärtemånga hjärtekramar
Din Hjärteknasiga bloggisvän.

Anonym sa...

Ha en underbar Alla hjärtans dag och grattis i efterskott på födelsedagen (bättre sent än aldrig som du skrev och jag hade inget internet när du fyllde) Synd jag missade festen, men du får en hjärttårta av mig i stället :)

Anonym sa...

Åh, den var ju jättefin ju!! Tänk om någon ville göra sig besväret att tänka, känna och skriva något sådant för min skull... En sån fin start på morgonen du gav din man!

Hjärtlig kram till dig! =)

Anonym sa...

Jag skulle också vilja ha någon som skrev dikt till mig! :-)

Hoppas du har en bra Alla Hjärtans Dag!

Anonym sa...

Tack kära Eva för den fina dikten. Och grattis kära du! Var det förra året du hade den där stora spacefesten? Eller vad det vid någon annan tidpunkt? Tänk för ett år sedan, då satt jag här mest hela dagen, nu jobbar jag bara. Känns det som.
Hur går det med din bok? Är den klar eller ligger den nere för tillfället?
Hoppas du får det gott och att du mår lite bättre för varje dag som går.
Sköt om dej och dina kära
kramar i massor
Carina

Anonym sa...

Du får väldigt gärna uppdatera mig om hur man lägger in bilder i sin blogg... tänk vad viss infromation försvinner snabbt om man inte använder sig av den!
Blev Mikael glad för dikten?
/Myran

Anonym sa...

God morgon gumman.
Vilken vacker dikt...

Jodå jag ser att du skrivit i mina bloggar, lite kul för det är bara du som gör så.
John Bauer finns på 8 ställen i sverige nu, det första ligger precis som du säger i Jönköping, de finns dessutom i 5 st länder utomlands också så eleverna har möjlighet i 3:an att få studera en termin på en annan JB skola tex i spanien...
men då måste vi ju ha en från den skolan här hos oss.
Ja det stämmer att det varit en ganska jobbig period men så ser mitt liv ut tyvärr...en evig berg o dalbana...konstigt nog så lär man sig leva med det...sen har jag ju alltid sysselsättning nu när Stefan finns...fniss..den katten är inte klok.

Idag så ska jag och Linus ha en heldag bara han och jag...bibblan,leksakaffären, Mc Donalds och sen hem till spelen. ska bli skönt att ägna en dag helt åt bara ett barn.
Ha en trevlig helg.

Kram//Anita

Anonym sa...

Fin dikt!

Jag är hemma och väntar på leverans av ny kylfrys.