söndag 18 mars 2007

Drakar, änglar och en höna...

Villken är den gemensamma nämnaren? Att de har vingar? Nix. Eller jo, det är ju också sant. Tror jag. Eller förresten, hade mina drakar verkligen vingar…

Nej, det har de visst inte. Det är drakar av den vinglösa sorten. Så det stämde inte. Det gemensamma är istället att detta är saker jag har målat.

Jag har återigen inte skrivit något på flera dagar. Jag vet inte varför det blir så hela tiden. Det är ju inte så att jag saknar saker att skriva om. Jag gjorde ju en lång lista i förrförra bloggen på saker att skriva om. En del känns så gamla nu så jag har glömt vad det var jag tänkte skrivit…

Jag hade egentligen tänkt skriva om läkarbesöket nu, men det kändes för jobbigt. Det var både det och efterföljande besöket hos Bronett och ’sånt som komma skall’… Jag tar den bloggen i kväll efter en stärkande middag hos mamma och pappa…

Keramikmålning kändes lite lättare att skriva om… En kompis till mig introducerade mig i den ädla konsten i somras när vi var på besök hos en gemensam vän. Jag målade en älva. Vi var tre stycken som målade varsin älva. Min älva tog längst tid att måla, inte för att den blev finare än de andras, snarare tvärtom, men jag är så långsam… Sen när jag kom hem med älvan fint inlindad i papper i kasse tappade jag kassen och älvan bröt vingen… Hon är lagad nu så allt är ju bra igen… Men ändå, klumpemig…

Sen strax före jul träffades vi igen, den här gången hos vår ’lärarinna’ köpte mer keramik och målade. Det var då min fina döskalle Jack Sparrow såg dagens ljus, samt en liten tomte som jag egentligen tänkte gett min syster i julklapp för att hon älskar den tecknade filmen Trolltyg i tomteskogen, där tomtarna ser ut så här… men den blev så fin så jag kunde inte låta bli att behålla den…

Min kompis V målade en underbar drake åt mig, i utbytte mot drakar som jag sydde till henne. Vi tycks gilla drakar…

Sen var jag och Mikael där i januari och jag köpte ännu mer keramik… Det verkar inte finnas något ställe här i närheten, jag har letat på nätet utan framgång. Åka till Karlstad varje gång jag vill köpa keramik blir ju lite långt om jag ska fortsätta måla…

Jag köpte en del till min syster M också när vi var där och vi har haft målarträffar två gånger nu i vår. Första gången målade jag mina två drakar, en höna och en liten klocka. M målade en underbart vacker ängel under tiden.

















Nu sist målade M en fin tupp och jag tre änglar. De är jättesmå, men tog massor av tid, för det var så många små detaljer på dem. Jag hann bara klart med en ängel medan M gjorde tuppen, de andra gjorde jag när hon åkt hem. Men jag blev väldigt nöjd med dem.

Och jag har bara sisådär femton tjugo poäng kvar tills jag är guldteambassadör och får min telåda!!! Så är det någon mer som inte blivit teambassadör får ni väldigt gärna bli det. Det innebär absolut ingenting om ni inte vill göra något mer än så. Och ni får gratiste! Och jag blir glad! Men glöm i så fall inte att ange min mailadress för annars får jag inte mina poäng…

9 kommentarer:

Anonym sa...

Finfina saker du har här idag!! En del tror jag att jag sett förut...som den där tomten och skallen...eller är jag ute i det blå nu? Vad är det för lera du målar på? Röd, vit? Du köper alltså färdiga figurer och målar? Vad använder du för färg? Flåt alla frågor men det skulle vara kul att testa...har mest målat gipsfigurer innan...på jobbet. =)Lackar du dem sen också? Har inte Panduro figurer till salu? eller blir det dyrt kanske.... Ingen i din närhet som är keramiker som du kan handla av?? Hmmm....inte nog med att du skakar liv i mina skrivgener nu har du väckt min skaparlust igen!!!!

Anonym sa...

Finfina saker du har här idag!! En del tror jag att jag sett förut...som den där tomten och skallen...eller är jag ute i det blå nu? Vad är det för lera du målar på? Röd, vit? Du köper alltså färdiga figurer och målar? Vad använder du för färg? Flåt alla frågor men det skulle vara kul att testa...har mest målat gipsfigurer innan...på jobbet. =)Lackar du dem sen också? Har inte Panduro figurer till salu? eller blir det dyrt kanske.... Ingen i din närhet som är keramiker som du kan handla av?? Hmmm....inte nog med att du skakar liv i mina skrivgener nu har du väckt min skaparlust igen!!!!

Anonym sa...

Finfina saker du har här idag!! En del tror jag att jag sett förut...som den där tomten och skallen...eller är jag ute i det blå nu? Vad är det för lera du målar på? Röd, vit? Du köper alltså färdiga figurer och målar? Vad använder du för färg? Flåt alla frågor men det skulle vara kul att testa...har mest målat gipsfigurer innan...på jobbet. =)Lackar du dem sen också? Har inte Panduro figurer till salu? eller blir det dyrt kanske.... Ingen i din närhet som är keramiker som du kan handla av?? Hmmm....inte nog med att du skakar liv i mina skrivgener nu har du väckt min skaparlust igen!!!!

Anonym sa...

Ooooops...flåt nåt funkade inte o sen funkade det väääääldigt bra...hehe

Anonym sa...

Varför känner jag mig alltid så väldigt dålig på allt det där med kreativt "arbete" när jag tittar in här... kan det vara i jämförelse med dig..? Hmm... :-)

Jag skulle ju bli teambassadör också, fick ju ditt mail men har helt glömt bort det. ska fixa det med en gång! :-)

Anonym sa...

Åhhh, vilka fina änglar!! Du har verkligen näsa för sånt här! Varför inte öppna en atalje? Har du provat att måla på betong? Det är ganska enkelt att gjuta själv, tror att det skulle kunna fungera att gjuta i exemplevis gipsformar om man oljade in de innan med lite olja.

Och, jag har inte blivit teambassadör ännu, ska fixa det med en gång. Har liksom fullt upp, först jobba på jobbet (det är verkligen jättekul), men sen när man kommer hem ska man fixa med det andra konsultjobbet (det är verkligen mindre kul). Men snart tar väl allt slut, så jag ska väl vara glad så länge det varar...

Den vita hästen du red på och trillade av, Miramin (hette hon så?) är väldigt lik min Pia, en D-ponny som jag hade när jag var ung. Pia var en korsning mellan angloarabiskt fullblod och Whelshponny. De är väldigt lika varandra, Pia och Miramin.

Kram från den trötta!
/Myran

Anonym sa...

Nu så, jag har anmält mig som ambassadör och uppgivit ditt namn som tipsare. Då kan vi ju snart träffas över en kopp te, eller?
/Myran

Anonym sa...

Jag förstår att du vill ha vingar.

Sara sa...

Pax för den bedårande älvan om du ska sälja något!!!!! Och så där kan jag ju se ut som älva/ fe i Erics saga!!!