lördag 10 mars 2007

Eva tittar inte på Melodifestivalen…

… däremot blev hon tvungen att lyssna på eländet. Vi satt i köket och åt en underbar grekisk sallad med tsatsiki som blev lite väl stark, så på morgonens födelsedagsfest för fyraåringen Josef kommer vi nog få sitta vid ett eget bord…

Richard ville se Melodifestivalen, men vi åt ju, så han fick lov att sätta på teven och lyssna, och då fick vi andra göra det också… lyssna alltså. Han tröttnade i och för sig rätt fort, så när maten var uppäten gick de ner till datorn istället, men jag kunde inte låta bli att lyssna klart så jag kunde gissa vilken som skulle vinna. Jag läste en intressant bokklubbstidning under tiden, jag är väldigt sugen på att köpa månadsboken där, en deckare som lät spännande...

Min dissa-lista (med reservation för stavning, orkar inte kolla…)

1. Andreas Johansson – den var bra, lät lite sextiotal, får gärna vinna, enligt Richard hade han skinnkostym, det lät rätt läckert men jag orkade inte titta…

2. Hon med bröst på magen enligt Richards rapport, missade vad hon hette – en fruktansvärt gnällig dålig låt

3. Anna Book – en väldigt tunn låt som jag glömt, sombrero nånting

4. Sebastian - en vädigt intetsägande låt

5. Marie någonting, enligt Mikael hade hon en mattsvart gitarr, lät inte schlager, hyggligt bra

6. Måns Selmerlöv – den var nog inte bra eller så var bokklubbstidningen jag läste allldeles för spännande just där

7. Missade vad denna artist hette - något väldigt smörigt och rätt dåligt

8. Sanna Nielsen – jättinnan… hennes låt lät som en parodi på schlager… den var liksom… för schlager för att vara på riktigt…

9. Sara Downfinder – det var en fin låt och hon hade bra trevlig röst

10. The Ark – kass låt, och den skulle vara favorit... blä... Eftersom jag sett bild på aftonbladet.se på den här artisten kunde jag inte låta bli att titta, de andra tittade jag aldrig på. Han såg ju för anskrämlig ut (och ja jag vet att jag är ett stolpskott själv) Men usch, en otäck slemmig karl i kvinnokläder som åmade omkring och snodde bitar ur julsånger… ska den gå vidare kräks jag nog en liten hög…
… vilket iofs inte skulle sitta helt fel. Dels har jag ätit för mycket grekisk sallad, druckit för mycket rött vin, tröstätit för många mintchokladkakor eftersom den nionde mars hade en jäkla fördröjningsmekanism…

Och vart tog den där onanilåten vägen, jag har hört så mycket om den och nu var den helt plötsligt borta, åkte den ut? Jag hade för mig att den gick vidare?

Jag hoppas att alla andra har fel och att antingen Andreas Johansson eller Sara Downfinder vinner. Men jag brukar aldrig få som jag vill.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej heja, jag har inte hejat på någon låt... hade glämt av att det var melodifestivalen, så intresserad var jag! Men vem vann då? Får kolla upp det... hoppas bara inte att du ska behöva spy!
/myran

Anonym sa...

God morgon.
Jadu detta med melodifestivalen?!?
Jag ser inte på eländet heller, här hemma är det bara Josefine som kollar och hon var hos en polare igår. The Ark ska då representera sverige???? Vilken uppfattning får man då om vårt land, Ola Salo har väl mer än en gång klampat i klaveret med vissa uttalanden mm.

Stolpskott??? Hoppas inte du jämför dig med Salo bara...så lågt kan ingen människa sjunka...fniss..
Tsatsiki är gott men som du säger, man får hålla sig på avstånd från andra dagen efter...vi börjar pigga på oss nu i alla fall...fy vad det är jobbigt att vara sjuk.

Nu hoppas jag ni får en trevlig dag. Fira den lille med buller och bång.

Kram//Anita

Sara sa...

Ja du vännen, jag instämmer till fullo med dina åsikter om melodifestivalen. Jag satt här hemma och höll tummarna och klappade i takt till Andreas Johnsson och verkligen ville att han skulle vinna.
Det hjälpte ju inte, men att The Ark skulle vinna var ju som jag misstänkte lite förbestämt på något sätt. Även fast jag inte alls kan förstå att det kan passa i en melodifestival, men som sagt om Lordi kunde vinna förra året så kan nog vem sjutton som helst vinna.
Och som jag sagt innan, nu stampar jag lite med min lilla fot också, så är du en suveränt underbar människa och den som försatt dig i en situation som gör att du tvivlar på din själv känsla och gör dig osäker, vilket är det sista du behöver är i mina ögon inte värt en sekund av din uppmärksamhet eller dina tankar!! Lättare sagt än gjort, jag vet, men så är det gumsan.
Kram på dig!

Anonym sa...

Nope gumman du behöver inte vara ledsen...jag har inte tagit bort några kommentarer. det var problem för flera stycken under ett par dagar...de såg ut som de blev publicerade men i slut änden så kom de bort...passagen fel.
jag trodde att alla hade övergett mig...snyft..fniss..
Och nej, jag kan inte alls så mycket om datorer som jag borde...tyvärr.. ibland så ville jag kunna mera men jag har nog inte det intresset.

ha det gott vännen//Anita

Anonym sa...

Törs jag erkänna...fniss. JAG TITTADE på melodifestivalen igår och faktum är att jag tyckte den var bättre i år än på länge...riskerar jag få en snyting nu???? haha. Men The Ark..njäää. Den bästa var ju klart Sarah Dawn Finer - måste ju vara Sveriges svar på Celine Dion eller överdriver jag nu igen...garv.
Såg att du skrivit massor inne hos mig. Tackar o bockar!!! Du måste inte känna press att skriva om du inte vill!!!!! JAg räknar ju iskallt med att du läser ändå...ops...och troget väntar på mina mail o inlägg hos dig.
Jag har lagt in bilder på min blogg alldeles nyss!!! Kika in så ser du min "mystiska cykel" och lite annat.
Och förresten - skriva korta bloggar och många? nej håll dig till din stil som du alltid haft. Låååååångt och intressant och roligt och känsloladdat och förvirrat och allt!!!!
Hejjjjja Evas blogg!!!!! Var på listorna den än hamnar. PÅ min blogg är du ju överst... =)))))

Anonym sa...

Jag skippade melodifestivalen och gick på bio istället, för första gången sedan... ehh, före Kinaresan... (pinsamt att medge, detta) Hörde att the ark vann, så, tjaa, jag hoppas du lyckades att inte bli alltför illamående! :-) Det enda jag sett av melodifestivalen i år är del av en av deltävlingarna, då hon den där marie var med. Med risk att låta gammal och trist: "Det var bättre förr." Innan de började ha deltävlingar. Det märks att det är fler låtar med, för det blir också fler urvattnade trista bidrag som itne går att minnas. Uppenbarligen får de inte tag i tillräckligt många intressanta...

Monica sa...

Kollade förvisso det mesta av Melodifestivalen ... lagom halvsovande i soffan ... och de flesta flöt igenom utan att göra något större intryck. Den enda gång jag blev direkt illamående var när jag fick se Ola Salos orakade armhålor ... till och med 13-åringen här hemma reagerade och tyckte det var äckligt. Vem vill ha hans armhålor mitt i kaffet? Vi var eniga om att Ola Salo har en mesig kropp, fram för killar med lite muskler och kött på benen, men i det här sammanhanget ville vi nog att de hade kläderna på sig oavsett storleken ...
Gillar för övrigt Maries ballad för jag tog mej tid att lyssna på texten .. blev berörd och refrängen fastnade i min bakre hjärnhalva ... där förvisso massor av värdelöst vetande redan hamnat ...