onsdag 25 juli 2007

Äntligen!!!


I dag fick vi riktigt bredband till landet. Eller ja, riktigt och riktigt. Adsl givetvis, men minst lika snabbt som hemma 'i stan' där vi också bara har adsl. (Det är ju egentligen bara ett litet samhälle fast jag kallar det för 'stan'.)

Nu kan jag äntligen surfa när jag vill och inte bara efter sju på kvällarna som innan och jag slipper sitta med en omgång Spindelharpan att ägna mig åt medan jag väntar på att varje sida ska ladda. Vilket de inte alltid gör. När det går för sakta säger de det. Det gick inte att ladda sidan under en rimlig tid. Eller något sådant.

Allt har varit orimligt med det himla skit mobilinternetet. Det dumma var att vi tecknade det på ett år och har väl inte en chans att få tillbaka pengarna trots att vi inte har kunnat använda det alls. Betala räkningarna t ex vilket min man tänkte sig var ju bara att glömma, vi fick ta med dem hem och göra det.

Och jag kan skriva en blogg och kolla de andras sidor utan att det tar fyra timmar!

Hurra!!!

8 kommentarer:

Åsa Häll sa...

ja jisses vad bortskämd man blir! Har man en gång haft bredband känns det som en livsnödvändighet. Jag minns med fasa de där åren med modem som skulle kopplas upp varenda gång, trööögt gick det och rätt var det var bröts det, gärna när man precis hade lagt in alla räkningar och skulle skicka iväg dem. Sedan var det bara att börja om från början... Allt var inte bättre förr! Kram

Anonym sa...

Ah, jag tycks ha haft mer tur med mitt mobila. Men jag hade för mig att man kunde säga upp abonnemanget med några månaders uppsägningstid också. Det får ni undersöka !
Då kanske man får höra mer om "myrsyran" då ? ;-)

Rolf sa...

Så bra för dig!

Jag klarar mig nog inte länge till på landet utan internet. Den okända grannen med oskyddat nätverk har det oftast avstängt. Osympatiskt.

Anonym sa...

grattis!
Själv testar jag för tillfället mobilt bredband ute på landet. (Ja, alltså inte precis NU, men när jag är där) och det funkade till och börja med helt ok, men sen började det strula. Skylldes på problem med 3G-masterna.
Får se hur det är i helgen.
Och ja, har också en gratisprovperiod som hänger ihop med mitt vanliga adsl-abonnemang i stan. Sen vete sjuttsingen, verkar lite väl dyrt faktiskt.
Men å andra sidan, det där snigelmodemet blir man ju fullständigt galen på.

Monica sa...

Hej,du hittar mej på mitt gamla space numera ... tillbaks till MSN-eländet ....
Ha det gott så länge!

Anonym sa...

Ja, man vänjer sig vid bredband och sen fattar man inte hur man orkade med surfandet utan det... jag satt länge med modem och försökte stå ut med hur segt det var, men nu undrar jag varför jag inte skaffade bredband mycket tidigare. Mycket skönt att slippa tänka på kostnad m.m. också...

Åker till Norge imorgon efter jobbet och blir borta en vecka, men jag tittar in här igen när jag är hemma och åter i vardagen. Tills dess - hoppas sommaren är bra där borta!

Anonym sa...

Grattis! Skönt för dig! =) ...och hjälp vad du har skrivit sen jag var här sist. Har bara bläddrat lite, ser fram emot en kväll med läsning...nu måste jag sova.
Tack för inbjudan btw...jag blev jätteglad! Sen att Niklas aldrig skulle gå med på att ens åka förbi...vi får se med det!

Slutligen, på min lista kommer du alltid att stå kvar...Kram //U

Anonym sa...

Great great greatans!!!!