torsdag 12 juli 2007

Tir na nOg träff

Så bra gick det med mitt skrivande varje dag, minst...

Men när man åker hemifrån och bara eventuellt kan sätta sig vid en lånedator blir det som det blir. Till på lördag kväll är jag hemifrån, den enda 'semester'tripp jag får den här sommaren, den årliga fantasy- och pysselträffen hos en av medlemmarna i Tir na nOg.

Jag har Johannes med mig. Vi har köpt tyg. I en affär visade tjejen som stod i kassan hur man tovade med ull, inte den gamla vanliga varianten med såpa och vatten utan torrt med en nål och skumgummi. Johannes blev väldigt förtjust i det vilket hon tyckte var kul så när vi gick fick han ull och sån nål och grejer så han kunde tova. Han blev alldeles eld och lågor!

Jag har inte kommit mig för att göra något än riktigt. Vi kom hit i går kväll och i dag har vi som sagt handlat tyg, och sånt. Vi ska se Hogfather nu, det ska bli sååå kul! I morgon ska vi hinna med hur mycket som helst, måla keramik, göra frivoliteter, sy och pyssla, fira ett födelsedagsbarn, äta tårta och festa.

Dags för film... filmtajm heter det kanske...

3 kommentarer:

Åsa Häll sa...

Visst är det härligt att komma bort från vardagen ibland! Jag sitter också vid en lånedator med en mus som inte alls vill som jag vill. Ha det fortsatt trevligt på din tir....tirno...din träff :)

Anonym sa...

aaah, låter som om ni åkt iväg på nåt lajv eller vad det kallas?
Kul ju!

Anonym sa...

Hoppas det går bra med pysslandet! :-)