lördag 8 september 2007

Hmm... vill jag handla där...

Jag satt precis och surfade lite efter ett recept på våfflor. Jag är ensam 'hemma' i ett hus med nästan ingen mat men efter lite rivande i skåpen tror jag att jag kanske kan göra våfflor (jag har mjöl, mjölk och smör)

På en av de sidor jag hittade fram till gjordes reklam för en butik, nätbutik tror jag, jag ska inte nämna deras namn av hänsyn till dem...

De gjorde nämligen reklam för sina varor på det här sättet...

"Butiken som säljer kaffe, smaksattkaffe, te, kryddor, ljus, hud och bad produkter..."

Visst är det duktigt... De har satt ihop ord som inte ska sitta ihop och dragit isär de som ska stå ihop... Smaksattkaffe förstår jag i och för sig vad det är... Bad produkter... en blandning av engelska och svenska? Dåliga varor?

Men värst av allt är ju att de säljer hud... Jag undrar hur... som flagor eller i stycken... Kan man kanske köpa brun hud där om man är trött på sin vita? Men vem har släppt till den? Och hur?

Mjusch... Jag vet, jag är en ordpolis, man blir sån när man varit korrekturläsare och svensklärare (obs inget a mellan svensk och lärare...)

Nu ska jag göra våfflor och äta dem sen ska jag skriva en riktig blogg. Det här var ju bara en kul grej...

6 kommentarer:

Anonym sa...

appropå våfflor, prova gärna att äta dem med röd eller svart kaviar (typ löjrom), cremefraiche och hackad röd lök till i stället för den sliskiga sylten och grädden. Det är MYCKET godare :)

Funkar mycket bra på pannkakor också förresten....
Kram

Anonym sa...

Du har väl också googlat på särskrivningssidor ? Jag hör också till dem som reagerar på sådana saker, fast för det mesta blir det ju så fel så att det bli komiskt. Här hittade jag en sida som jag skrattade högt åt...ungefär som åt din sida idag...
http://museum.skrivihop.nu/kroniska/visa.php?id=21296

Och många fler exempel finns det här:
http://museum.skrivihop.nu/exempel/.. och man vet inte om man ska skratta eller gråta. Men jag föredrar nog att skratta, trots allt.
=)

Anonym sa...

Ja ibland kan det bli galet. Läste för inte så länge sen en annons om en bil som skulle säljas. Nåt i stil med "jag har bytt växellåda men jag vet inte varför den inte vill starta".....ville inte bilen eller växellådan starta??? Fånigt kanske men jag kan reta mig på sånt och skriver förmodligen en hel del kråkor själv...skriva kråkor?!?!?!

Anonym sa...

Överskottsbolaget här i stan sålde "matpiskor" för en tid sedan. Det tyckte jag var kul. :-) De säljer "hund filt" också, men det var inte fullt lika roligt - bara fel...

Anonym sa...

Visst är det kul med särskrivningar (eller "ihop-skrivningar eller vad det heter) och sådana där roliga fel på reklamskyltar och annat!

Hoppas våfflorna blev goda och smakade lysande!! =)

Kram!

Anonym sa...

Visst är det kul med särskrivningar (eller "ihop-skrivningar eller vad det heter) och sådana där roliga fel på reklamskyltar och annat!

Hoppas våfflorna blev goda och smakade lysande!! =)

Kram!