lördag 22 september 2007

Här händer det grejer...

Gurr... satt och somnade på soffan när jag skulle skriva. Och jag hade tänkt skriva en innehållsrik blogg... för som rubriken säger. Här har det hänt en del...

Men jag känner mig för seg i hjärnan just nu för att skriva den där långa intressanta bloggen, så jag tror jag går och lägger mig istället.

Men bara för att inte bloggen ska bli för kort (DET vore ju för HEMSKT!) så kan jag lägga till några små intressanta saker som inte hör till de 'stora' sakerna

* i dag fick vi fyra ägg, i går fem, mina hönor fattar inte att det är vinter...
* fast i dag var det lite skönt en liten stund, lite solsken liten stund, sen kom regneländet igen...
* Mikael och jag åt lunchbuffén på thaimatstället i Tidaholm. Det var gott fast dagens fyra rätter var väl inte mina favoriter (friterad kyckling med jordnötssås, biff med bambuskott, någon slags kött med ananas kan ha varit fläskfilé och wokade grönsaker med nudlar). Fast det hindrade mig så klart inte från att äta alldeles för mycket...
* När vi ändå var i Tidaholm köpte jag en liten överraskning åt mina hönor. Vi var på Borgunda såg (varför ligger det i Tidaholm och inte i Borgunda kan jag inte låta bli att fråga mig) och där såg jag att de hade djurfoder, jag köpte helvete åt mina hönor... Det ser helt fel ut, det var inget otäckt alltså utan helt vete... 30 kg... hoppas de gillar det.
* Det låg en död hare i trädgården i dag, en liten en, halvvuxen unge kanske. Jag tror inte det är mina katter som tagit den, men jag vet att katter kan ta harar en mina katter kan ju inte ta kål på en mullvad ens, även om de kan fånga den. Det är en annan katt som springer här och lägger ner byten som presenter åt våra ibland, jag vet inte om den katten inte fattat att våra katter är kastrerade hanar som varken kan göra en kattflicka eller -pojke glada...
* Mamma kommer hem från Skottland inatt, hon har varit borta skitlänge och jag har längtat...
* Vi har börjat bygga en trappa upp till mitt kontor, en utanpåliggande som ska få en pytteliten balkong för mig att sitta och njuta på varma dagar när jag tar en paus i mitt författande, tar en kopp te och säger hej till hönorna som bor precis nedanför mig...

Slutar som jag började listan... med mina hönor... Vilken hönshjärna jag är...

4 kommentarer:

Anonym sa...

NU HAR JAG DET!!! De har skrivit om dig på metro.se - att jag inte fattat det förr att så här är det ju. Kopierade en del av texten i artikeln...
"Björndjuren (läs EVA)kan vid kyla eller torka gå in i ett vilotillstånd, så kallad kryptobios. Då dras kroppen samman, de torkar ut och ämnesomsättningen upphör. När de(läs hon) kommer i kontakt med vatten igen lever de upp."
Inte undra på att du ville lägga dig på gräsmattan i regnet den där dagen.....fniss....Visst är det bra att "de vet allt" på tidningarna och förklarar så vi förstår våra liv bättre....skrattar....skojar lite med dig....hihi.... =)nä skojar myyycket.

Anonym sa...

Sannerligen, min vän...;)...det händer grejer.
Har suttit och läst i en halvtimme nu...hjälp vad jag har missat när jag har ägnat mig åt IDOL i stället. Synd på den där hästen...hon var fin...men visst kräver en häst otroligt mycket arbete. Jag ska kanske börja rida själv...en gammal skimmel som inte orkar så mycket, men det är ju perfekt terapi. Lovar att jag ska komma in oftare och komentera mera, jag har sagt det förut, men säger det igen...Jag älskar din blogg. Känner igen mig, skrattar, gråter, avundas och förfäras om vartannat. Ser fram emot att läsa om en lyckad husförsäljning... //U

ps. You are welcome to bite me...on Facebook

Anonym sa...

Glömde ju kommentera inlägget och då tänkte jag på bilden... "Sitter du där och kacklar med hönsen?" eller är det så att "Du ruvar på något?".....hehe...sååå dålig humor jag har idag. Tror jag är lite för trött ...hela dan har varit lika tokig.

Anonym sa...

Ja, om du med "hönshjärna" menar att du har fått höns på hjärnan, är jag böjd att hålla med dig. Men dom är ju för rara de små liven. Passar även i pussel. Hoppas du fick städat i tid och att huset nu blir ordentligt sålt. Ha det bra !