onsdag 19 september 2007

Trött, irriterad och arg...

... fast utan någon egentlig anledning. Jag bara retar mig på allt och allt känns segt och tråkigt och jobbigt.

Jag försökte hänga upp en lampa som varit nere medan vi målade och jag fick inte dit den där 'koppen' som sitter längst upp och döljer elektriciteten, jag höll på att bli tokig. Jag har inget tålamod och ingen ork... Jag erkänner, jag sa många fula ord... Sen stampade jag så hårt i stolen jag stod på, inte så den gick sönder, riktigt så tungfotad är jag inte, men så att jag fick riktigt rejält ont i hela högerbenet.

Så onödigt, det benet behöver jag i morgon när jag ska städa färdigt hela huset innan tre när mäklaren kommer och ska fota för annonsen... Jag orkar inte, kommer aldrig att hinna. Jag vet att andra kan städa på några timmar men mig tar det en vecka för att få till stånd en vanlig enkel städning.

Jag orkar inte med det här mer!!! Jag vill vara pigg och orka. Orka göra saker, jobba, städa, ordna, allt som ska göras. Och samtidigt vara trevlig mot folk. Som det är nu är jag bara dum och jobbig mot alla. Till och med mina stackars bloggkompisar...

Om ni blir trötta på mig är det iaf inget mot vad jag blir...

Klockan är skitmycket, jag har märkt att den verkar gå fel i mitt space, det är aldrig det klockslag jag skrev bloggen som står, det verkar vara lite hipp som happ... Just nu är det t ex mitt i natten... Jag har massor kvar och är så trött på allt...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vem har inte trötta, irriterade och arga dagar/mån/år..!? Jag kan vakna på morgonen och bara tänka och känna: "Kom igen bara,vem som helst, säg nåt, eller gör nåt så ska du få..!" =)

Trots allt, tycker jag att du fortfarande ställer för höga krav på dig själv! Jag skulle gärna vilja veta vad en "vanlig enkel städning" är för dig jämfört med för mig...

Laddar för Facebook...

Kram

Anonym sa...

God morgon.

Jadu visst är det jobbigt att vara trött jämt, har ju själv en sådan period nu.
men jag hoppas att du får en skön helg och att det blir vackert väder.

Kramelikram//Anita

Anonym sa...

DU...Jag förstår vad du går igenom i din kropp, bara det att jag glömmer bort ibland att du har det så...Som din bloggkompis, sitter jag kvar här och väntar på att du ska bli piggare o gladare igen så vi kan skratta lite oftare!! Och ta det lugnt för jag har tålamod......men behöver också fräsa lite vissa dagar. ;)

Anonym sa...

Sådär känner jag också ibland (alltså dålig dag när jag är ur humör och retlig och less och negativ) - och jag har inte ens någon vettig ursäkt att vara det... så du ska inte vara för hård mot dig själv. Inte för att man blir så mycket gladare av att veta att andra också är helt ur humör ibland...

Som jag nyss sa i annan kommentar har jag städat stort sett hela dagen idag. OK, halva i alla fall - tog väl 6-7 timmar, men då hade jag gjort en del saker tidigare i veckan och plockat undan ganska mycket, och så var pappa här några timmar och hjälpte till med bl.a fönstren samt att bära undan saker till förråd. Och jag har bara en tvåa, ni har ju ett helt hus...

Anonym sa...

Kikade in på din blogg och fann inressant läsning.