måndag 10 september 2007

Nu orkar jag inte längre

Jag orkar inte vara duktig längre. Försöka menar jag, för jag är det ju aldrig. Jag orkar inte försöka visa upp någon fin fasad hela tiden. Det finns ju förresten ingenting att visa upp. Jag orkar inte försöka någonting längre. Jag orkar inte längre. Kämpa. Kämpa emot. Orka. Stå ut. Jag ger upp nu.

Alla vet ju ändå att jag är en jävla misslyckad sopa som ingenting duger till och som bara förstör allt jag tar i.

Ingenting blir som jag tänkt mig. Vi kommer aldrig få huset sålt. Vi kommer aldrig hinna med allt vi måste göra innan vintern. Jag kommer aldrig orka jobba med någonting över huvud taget mer i hela mitt liv. Jag ser bara mer och mer anskrämlig ut för var dag som går och kan snart inte visa mig utomhus längre.

Huset kommer inte ens att gå att sälja även om någon vill ha det, för nu har det stått med öppna, målade men ej torra fönster, för färgen torkar ju inte när det ösregnar hela tiden. Fönstren är både plaskblöta och med blöt färg, regn har regnat in i huset och förstört det. Det är iskallt överallt eftersom värmen gått rakt ut. Ingen som vill köpa ett hus med halvmålade vattenskadade fönster och dyngsura golv och innerväggar.

Jag ville bara vara duktig och måla fönstren innan vi sålde huset och lyckades förstöra det på kuppen. En miljon eller så på soptippen.

Nu ska jag ta en hammare och driva den i varenda jävla glasruta i hela huset, sen ska jag dränka mig. Jag går ut och lägger mig på gräsmattan, för det det är ju onödigt jobb att gå ända ner till sjön när man redan har vattnet uppe på land.

Jag behöver troligen inte ens gå ur huset.

Good bye...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj! Läste det förra inlägget först faktiskt...o sa att du skulle akta dig för att braka ihop helt. Nu är det redan kört alltså!!
Jag vet att jag låter som nån "jäla" "gud-va-hon-vet-bra då!!!" Men det är ju så...man ska ner i dyn ner på botten o ligga där o kravla för att komma upp igen. Jag gissar på att du är där nu eftersom du t o m är beredd på att lägga dig på en dyblöt gräsmatta.
Ett litet tips...som du inte vill ha just nu för du ändå har fullt upp. Men du....ta o skriv ner ALLT du gjort den senaste veckan bara...listan kommer bli så lång att du inser att man inte KAN göra mer än så!!! inte i ditt tillstånd allafall - men alla friska pigga glada "jä-lar" klarar det säkert galant =(
Du har gett mig så många bra råd och tips under all "Bloggtid" vi haft. Gå tillbaka på ditt hjärnkontor o se om du kan använda nåt av det själv nu!!! Det var ju bra saker!!!!!
Jag hejjar på dig...för jag vet att det kommer en dag....när du är full av energi och glad hela dagen igen!!! Du har många år kvar av livet - varför ha bråttom?
Massor av kramar från Lilla mig.

Anonym sa...

Fru Bloggare har en poäng där (minst) !
Skynda långsamt !!!
Och vad var det jag sa, är aldrig roligt att höra....men jag tycker nog också att du sätter upp för höga mål för dig själv för att någonsin kunna leva upp till dem. Du som jobbar så mycket hela tiden med alla hus och allting. Jag känner ingen så arbetsför person. Du är ju fantastiskt duktig. Ändå bäddar alla dina högt uppsatta mål för att du förr eller senare kommer att slita ut dig totalt, och då kan du ju aldrig känna dig nöjd med dig själv när du ligger där plaskvåt på gräsplanen.
Så...stäng alla fönster, åk därifrån,drick lite vin..sov på saken någon vecka så ser du nog det hela i ett annat ljus sen.
Kom ihåg att du duger...mer än väl ! Bara du inte sätter käppar i dina egna hjul...lätt att säga, jag vet..:(
Men vi är många som tror på dig så jag ser ingen anledning till att inte du skulle göra det.
Take Care !

Anonym sa...

Hello gumman.
Oj här svänger det fort i livet...
Inte ska du plaska runt på de dyblöta golven...och inte kommer du slänga dig i sjön heller för det är så jä****la kallt nu.
Förstår att det är frustrerande men du ska se att allt kommer att torka upp och bli bra...det kommer många fina höstdagar med värme och sol...då kan du sitta hos hönorna och skratta åt sliten...
Ha det nu gott..kikar inom snart igen

Kramar//Anita

Anonym sa...

Ojojdå! Vilken djupdykning... =( Säger inte mer än så, känner att det nog inte hjälper i vilket fall!

Jättebamsekram tills det känns bättre! För det lär det göra.